Selamat Ulang Tahun Untuk Ayah

Ayah, Abah, Papa, Baba, Walid, dan sebagainya merupakan antara gelaran yang gegares diberikan kepada seorang pria nan bergelar ayah.

Ibarat seorang komandan keluarga yang mempunyai tanggungjawab besar sebagai seorang suami, besar sekali lagi tanggungjawab apabila bergelar ayah kelak. Sinonim dengan kaum lanang, mereka susah buat mengekspresikan diri atau mual perasaan, enggak seperti kaum wanita.

Namun, jauh disudut hati, semakin bertambah usianya, ayahlah nan minimum gembira saat menerima pelbagai belas kasih, pujian, sokongan, dan luahan rasa anugerah gelojoh daripada isteri dan anak-anak.

ayah dan anak
Sumber: bloktuban.com/

Jadi, enggak salah untuk kita sebagai isteri dan anak kepada ayah kita sentiasa memberikan luahan atau ucapan kepada mereka bak nama kasih cinta dan peroleh kasih. Berikut ialah antara congor hari lahir untuk ayah yang terkasih ibarat inspirasi semua:

Antologi Ucapan Ulang tahun Bikin Ayah Yang Tersayang

Ucapan Hari Lahir Ayah
Sumber: siraplimau.com

  1. Semua doa yang sentiasa dipanjatkan makanya anakmu ini ialah tulang beragangan ketulusan dan cak dapat hidayah kerana telah menjadi seorang bapa nan pola untukku dan adik-beradik yang tidak. Semoga ayah sentiasa berada dalam lindunganNya.
  2. Selamat ulang tahun untuk ayahku nan hebat! Ayah menjadi inspirasi kepada kehidupanku. Ayahlah yang mengajarkanku akan halnya harapan dan impian, sampai aku menjadi orang yang lebih baik meningkat jiwa. Terima hadiah pahlawanku!
  3. Selamat hari jadi ayah. Semoga diberi umur yang panjang dan kesihatan yang munjung barokah. Dipermudahkan segala apa usaha, dan dilancarkan rezekinya. Tetaplah menjadi ayah yang baik dan belalah terhadap anak-momongan dan keluarga.
  4. Untuk ayah tercinta, songsong pemberian kerana telah menjadi seorang bapa nan baik. Membentuk kami adik-beradik menjadi individu yang berhati cekal. Setiap sebut katamu dan nasihatmu menjadi tiang sertaan. Ketegasanmu dalam mendidik menjadikan kami seperti hari ini. Sambut belas kasih ayah. Hendaknya ayah sentiasa dirahmati Allah SWT.
  5. Happy birthday
    Ayah! Kesabaran ayah menunjukkan betapa tulusnya ayah menanggung beban arwah kami, rela menghabiskan usianya demi sesuap nasi kepada kami adik-beradik. Terima kasih Ayah. Kami camar ayah!
  6. Ayah, aku mungkin tak anak yang sempurna. Tetapi, ketahuilah bahawa ayahlah ayah yang sempurna. Selamat hari lahir, Ayah.
  7. Papa, semoga papa dipanjangkan usia, dan dimurahkan rezeki. Kami luang boke sangat kuat, boke berharta menempuh pelbagai presumsi. Songsong kasih kerana menjaga dan mendidik kami adik-beradik sampai ke waktu ini.
  8. Selamat waktu lahir ayah! Sepatutnya Sang pencipta selalu memberikan kepelesiran dan kesihatan di dunia dan akhirat. Semoga ayah terus menjadi ayah yang terbaik untuk kami sekeluarga sepanjang-lamanya. Amin <3
  9. Ayah, ambillah perkataan dies natalis lakukan ayah ketimbang kami adik-beradik ini. Cak dapat hidayah ayah bikin segalanya. Asian pengorbanan dan hadiah majuh ayah dan ibu, kami adik-beradik berjaya sampai ke hari ini. Barangkali kami bukanlah anak asuh-anak asuh nan lengkap, sahaja, ayahlah ayah yang paling kecil hipotetis di mata dan hati kami.
  10. Selamat hari lahir, Ayahku. Hari ini umurmu makin satu tahun dan semoga kasih sayangmu pula bertambah kepadaku. Doaku buat Ayah, semoga ayah pahit darah dan sihat selalu. Sayang Ayah!
  11. Di hari nan dulu indah ini, aku mau mengucapkan, selamat dies natalis Ayah! Semoga ayah diberi kesihatan juga roh yang panjang, rezeki nan diberkati dan kasih camar yang melimpah ruah. Jaga diri dan ingatlah bahawa, ayahlah ayah yang terbaik bagi kami!
  12. Perkenalan awal orang, Ayah adalah cinta purwa anak perempuannya. Betul! Ayahlah
    my first love

    dan sehingga ke periode ini, anakmu ini lain pernah meluputkan rasa camar dan hidayah sayang ayah yang tidak berbelah bahagi. Selamat hari bintang sartan, Ayah!
  13.  Daddy! Saya kali bukan anak asuh yang kamil, tapi daddy adalah ayah yang sempurna.
    Happy birthday, Dad!
  14. Seumur hidup ayah telah bekerja untuk membuat kemauan dan keperluan kita sekeluarga menjadi pengetahuan. Waktu ini, giliran ayah buat membuat sejumlah keinginan. Selamat ulang tahun, Ayahku sayang.
  15. Aku tahu setiap titik keringat yang ayah campakkan yakni satu lembaga pengorbanan untuk batih. Ayah, selamat hari lahir. Semoga diberikan kesihatan dan rezeki yang diberkati, dan sentiasa berada kerumahtanggaan limpahan rahmatNya. Amin.

Ucapan untuk Semangat Ayah yang Telah Meninggal

Ucapan Hari Lahir Ayah
Sumber: lifestyle.kulak.com

Walaupun ayah sudah lalu tiada, lain bermakna kita tidak boleh menyampaikan ucapan ‘kepadanya’. Selain titipan doa setiap hari, kita masih dapat memberikan bacot dengan suatu posting istimewa untuk arwah.

  1. Tidak ada keinginan yang kian berat ketimbang merindukan seseorang yang telah tiada. Selamat dies natalis ayah! Biarpun ayah telah jauh di sana, anakmu ini akan selalu menyimpan kenangan-kenangan luhur nan pernah ayah beri dan lakukan. Ribang ayah.
  2. Al-Fatihah lakukan hayat Ayah. Walaupun ayah sudah tiada, saya dan adik-beradik yang tidak sentiasa merindui, menyayangi, dan mewiridkan ayah. Semoga senyap di sana ayah. Kita jumpa di syurga ya!
Ucapan Hari Lahir Ayah
Sumber: bincangsyariah.com

Andai koteng momongan, jangan malu atau gusar buat meluahkan perhatian kasih dan sayang kepada ibu bapa koteng. Mungkin batih anda sememangnya lain keberagaman nan pandai
express
diri, namun, lain salah buat kita sebagai anak memulakan aturan itu intern kalangan keluarga.

Mulakan dengan ucapan ulang tahun bikin ayah ini dan kemudian mungkin dapat teruskan cak bagi ibu, anak-anak seorang dan sebagainya tidak? Takkanlah dengan pasangan sendiri je nak
sweet
bagai. Dengan mak ayah lagi kena sentiasa
sweet
dan
loving
tau!

Source: https://www.kelabmama.com/ucapan-hari-lahir-untuk-ayah/

Posted by: gamadelic.com